0
9786057820662
366488
Güvenlik Devleti
Güvenlik Devleti
45.00

21.yy. devletlerin güvenlik politikaları ile öne çıktığı bir dönem olmuştur. Uzayan OHAL süreçleri, yasalaşan OHAL hükümleri ve oldukça sert tedbirler içeren güvenlik mevzuatları bu politikaların hukuki tezahürleridir. Bu durum 21.yy.daki devlet için güvenlik hikmetlerinin hikmet-i hükümetin yerini aldığını göstermektedir. Ancak bu devletin kapsamlı bir hukuki tahlili henüz yapılmamıştır. Nitekim 21.yy. güvenlik pratiği liberal hukuk devletinin ideal anlamda liberal olmadığını göstermektedir. Bununla birlikte bu devlet siyasi ve hukuki olarak 16.yy. güvenlik devletinden de farklıdır. Bu kapsamda çalışmanın amacı güvenlik anlayışının tarihsel süreç içindeki değişiminden yola çıkarak, güvenlik devletinin hukuki tahlilini ortaya koymaktır.(ARKA KAPAKTAN)


İÇİNDEKİLER
GİRİŞ
BİRİNCİ BÖLÜM
KADİM ÇAĞDAN MODERN ÇAĞ ÖNCESİNE GÜVENLİK KAVRAMININ DOĞUMU VE DEĞİŞİMİ
I. Genel olarak
II. Kadim Güvenlik Anlayışı: Doğaya ve Diğer Toplumlara Karşı Güvenlik
III. Antik Yunan/Site Devletinde Güvenlik Anlayışı: Endişenin ve Korkunun Yokluğu
A. Antik Yunan'da Güvenlik Kavramının Gelişimi
B. Antik Yunan Güvenlik Yaklaşımı: Endişenin ve korkunun yokluğu
IV. Roma Dönemi/İmparatorluk Güvenlik Anlayışı: Pax Romana
A. Roma'da Güvenlik Kavramının Gelişimi
B. Roma Dönemi Güvenlik Yaklaşımı
V. Ortaçağ Güvenlik Anlayışı: İnancın Güvencesi
A. Güvenlik Kavramının Teokratik Dönüşümü
B. Feodal Düzende Güvenlik
VI. Modern Devlet Öncesi Güvenlik Kavramının Dönüşümü: Devlet Tarafından Sağlanan Sükunet ve Barış Durumu
A. Dante Alighieri ve Padovalı Marsilius: Evrensel barış ve dünyevi güvenlik
B. İbn-i Haldun: Yerleşik hayata geçişin ve güvenliğin devlet eliyle sağlanması
İKİNCİ BÖLÜM
MODERN ÇAĞDA GÜVENLİK YAKLAŞIMI
I. Genel olarak
II. Modern Devlet Oluşurken: Güvenlik Devletinin Erken Temelleri
A. Genel olarak
B. Güvenlik Devletinin Erken Temelleri
C. Thomas Hobbes: Kaos ve korku odaklı güvenlik devleti anlayışı
III. Güvenlik devleti anlayışından özgürlüğü güvenlikte arayan devlet anlayışına geçiş
A. Legalist-İdealist Yaklaşım: Egemenin yasayla sınırlandırılması
B. Liberal Yaklaşım: Egemenin özgürlüklerle sınırlandırılması
IV. Özgürlük Güvenlik Dengesinin Hukukileşmesi
A. Siyasal toplumun amacı olarak özgürlük
B. Hak ve özgürlüklerin sınırı olarak güvenlik
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
MODERNDEN POST-MODERNE, POST-MODERNDEN GÜVENLİK DEVLETİNE
I. Genel olarak
II. Modern Güvenlik Yaklaşımından Post-Modern Güvenlik Yaklaşımına Geçiş
A. Teorik Tartışmalar
B. Değişen Güvenlik Anlayışı Karşısında Ulus Devletin Yetersiz Kalması: Sınırları Aşan Güvenlik
III. Olağanüstü halin olağanlaşması: Hukuk devletinden güvenlik devletine dönüş mü?
A. Düşünsel Temeller
B. Hikmet-i hükumetin yerini güvenlik hikmetlerinin alması
SONUÇ
KAYNAKÇA

  • Açıklama
    • 21.yy. devletlerin güvenlik politikaları ile öne çıktığı bir dönem olmuştur. Uzayan OHAL süreçleri, yasalaşan OHAL hükümleri ve oldukça sert tedbirler içeren güvenlik mevzuatları bu politikaların hukuki tezahürleridir. Bu durum 21.yy.daki devlet için güvenlik hikmetlerinin hikmet-i hükümetin yerini aldığını göstermektedir. Ancak bu devletin kapsamlı bir hukuki tahlili henüz yapılmamıştır. Nitekim 21.yy. güvenlik pratiği liberal hukuk devletinin ideal anlamda liberal olmadığını göstermektedir. Bununla birlikte bu devlet siyasi ve hukuki olarak 16.yy. güvenlik devletinden de farklıdır. Bu kapsamda çalışmanın amacı güvenlik anlayışının tarihsel süreç içindeki değişiminden yola çıkarak, güvenlik devletinin hukuki tahlilini ortaya koymaktır.(ARKA KAPAKTAN)


      İÇİNDEKİLER
      GİRİŞ
      BİRİNCİ BÖLÜM
      KADİM ÇAĞDAN MODERN ÇAĞ ÖNCESİNE GÜVENLİK KAVRAMININ DOĞUMU VE DEĞİŞİMİ
      I. Genel olarak
      II. Kadim Güvenlik Anlayışı: Doğaya ve Diğer Toplumlara Karşı Güvenlik
      III. Antik Yunan/Site Devletinde Güvenlik Anlayışı: Endişenin ve Korkunun Yokluğu
      A. Antik Yunan'da Güvenlik Kavramının Gelişimi
      B. Antik Yunan Güvenlik Yaklaşımı: Endişenin ve korkunun yokluğu
      IV. Roma Dönemi/İmparatorluk Güvenlik Anlayışı: Pax Romana
      A. Roma'da Güvenlik Kavramının Gelişimi
      B. Roma Dönemi Güvenlik Yaklaşımı
      V. Ortaçağ Güvenlik Anlayışı: İnancın Güvencesi
      A. Güvenlik Kavramının Teokratik Dönüşümü
      B. Feodal Düzende Güvenlik
      VI. Modern Devlet Öncesi Güvenlik Kavramının Dönüşümü: Devlet Tarafından Sağlanan Sükunet ve Barış Durumu
      A. Dante Alighieri ve Padovalı Marsilius: Evrensel barış ve dünyevi güvenlik
      B. İbn-i Haldun: Yerleşik hayata geçişin ve güvenliğin devlet eliyle sağlanması
      İKİNCİ BÖLÜM
      MODERN ÇAĞDA GÜVENLİK YAKLAŞIMI
      I. Genel olarak
      II. Modern Devlet Oluşurken: Güvenlik Devletinin Erken Temelleri
      A. Genel olarak
      B. Güvenlik Devletinin Erken Temelleri
      C. Thomas Hobbes: Kaos ve korku odaklı güvenlik devleti anlayışı
      III. Güvenlik devleti anlayışından özgürlüğü güvenlikte arayan devlet anlayışına geçiş
      A. Legalist-İdealist Yaklaşım: Egemenin yasayla sınırlandırılması
      B. Liberal Yaklaşım: Egemenin özgürlüklerle sınırlandırılması
      IV. Özgürlük Güvenlik Dengesinin Hukukileşmesi
      A. Siyasal toplumun amacı olarak özgürlük
      B. Hak ve özgürlüklerin sınırı olarak güvenlik
      ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
      MODERNDEN POST-MODERNE, POST-MODERNDEN GÜVENLİK DEVLETİNE
      I. Genel olarak
      II. Modern Güvenlik Yaklaşımından Post-Modern Güvenlik Yaklaşımına Geçiş
      A. Teorik Tartışmalar
      B. Değişen Güvenlik Anlayışı Karşısında Ulus Devletin Yetersiz Kalması: Sınırları Aşan Güvenlik
      III. Olağanüstü halin olağanlaşması: Hukuk devletinden güvenlik devletine dönüş mü?
      A. Düşünsel Temeller
      B. Hikmet-i hükumetin yerini güvenlik hikmetlerinin alması
      SONUÇ
      KAYNAKÇA

      Stok Kodu
      :
      9786057820662
      Boyut
      :
      16x23,5
      Sayfa Sayısı
      :
      342
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2019 Eylül
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      1. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat